امروز دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 http://behdasht.cloob24.com
0
حفظ آرامش

تمرین‌های مدیتیشن و تنفس
تمرین‌های مدیتیشن کمک می کند تا اعصاب خود را به آرامش برسانیم و به سیستم ایمنی بدن اجازه دهیم تا بدون دخالت عوامل مزاحم فعالیت کند. (ذهن آرام مساوی است با جسم آرام.) مهمترین اثر یوگا آرامش روانی و سبکبالی است.
بر اساس مقاله‌ای که در سال 2003 در مجله‌ی پزشکی روانی چاپ شده است، محققان دانشگاه ویسکانسین و دانشگاه هاروارد متوجه شدند افرادی که به طور داوطلبانه به مدت دو هفته در تمرین‌های مدیتیشن شرکت کرده بودند، مقدار قابل توجهی مواد مبارزه کننده با سرماخوردگی و آنفولانزا، بیشتر از افراد عادی در بدن دارند.
افزایش روابط اجتماعی
افرادی که بعد از تماس با ویروس سرماخوردگی در برابر آن مقاومت زیاد نشان می دهند، دارای ویژگی های مشخصی در شخصیتشان هستند. مثلا افراد برون گرا نسبت به افراد درون گرا در برابر ویروس از خود مقاومت بیشتری نشان می دهند. علت مصونیت برون گراها در برابر بیماری تعامل بیشتر آنها با مردم نیست. ولی مشخصا چیزی وجود دارد که از این افراد در برابر بیماری محافظت می کند.
افرادی که در چندین گروه اجتماعی عضویت دارند، در برابر سرماخوردگی مصونیت بیشتری دارند. همچنین باوری جدی در بین متخصصان وجود دارد که افرادی که روابط اجتماعی گسترده‌تر دارند کمتر به بیماری‌های قلبی مبتلا میشنود و عمر طولانی‌تری دارند.
مثبت اندیشی
افرادی که روحیه ی مثبت نگرتر دارند (روحیه ی مثبت‌نگر به صورت فرد شاد، مشتاق و علاقه‌مند و آسوده خاطر تعریف می شود)، کمتر دچار سرماخوردگی می شوند.
کوئن و همکارانش در دانشگاه کارنیج ملون، با 193 فرد بالغ و سالم به مدت دو هفته به طور روزانه مصاحبه می کردند و احساسات مثبت و منفی که این افراد در طول روز تجربه کرده بودند را ثبت می کردند. سپس آنها را به طور داوطلبانه در معرض ویروس سرماخوردگی یا آنفولانزا قرار می دادند. کسانی که تجربیات مثبت گرایی بیشتری داشتند علائم کمتری از بیماری را نشان دادند و مقاومت بیشتری در برابر ابتلا به بیماری‌های حاد تنفسی نشان دادند.
کوئن می گوید: علت، سرحال و شادمان بودن این افراد در روز آزمایش ویروس نیست. بلکه علت مصونیت این افراد، شخصیت پایدار آنهاست.
شستن دستها
برای دوری از بیماری باید دستانتان را بشویید. در فصل آنفولانزا به طور روزانه دستها را با صابون بشویید زیرا با عوامل بیماری‌زای زیادی در تماس هستید. دستگیره درها، نرده‌های پله‌ها و مردم اطرافتان. پس دستانتان را تمیز نگه دارید.
شستن صحیح دست‌ها به مدت 20 ثانیه بهترین راه برای دوری از یک بیلیون مرتبه سرماخوردگی‌ای است که مردم هر ساله به آن مبتلا می شوند. همچنین دیگر بیماری‌های واگیردار.
خواب خوب
خواب از بهترین راه‌های دوری از بیماری است. افرادی که شبانه 8 ساعت متوالی میخوابند، مسلما عملکرد بهتری دارند.
کمبود خواب مشکل اصلی است. کسانی که بلافاصله بعد از دراز کشیدن به خواب میروند و در طول شب اصلا بیدار نمی شوند نسبت به افرادی که در طول شب مرتب بیدار می شوند، مقاومت بیشتری نشان می دهند.
خواب راحت در طول شب، به سیستم ایمنی اجازه‌ی بازسازی می دهد. زیرا در طول خواب شب، میزان هورمون ملاتونین در بدن افزایش میابد که این امر بر سیستم ایمنی بدن اثر مثبت می گذارد. از همه مهمتر اینکه هیچ عوارضی وجود ندارد.
  • با سرعت معمول‌تان برای 5 دقیقه پیاده‌روی کند، بعد سرعت‌تان را افزایش دهید تا زمانی که قلب‌تان سریع‌تر بتپد و احساس کنید که به نفس نفس افتاده‌اید. این سرعت را برای 15 دقیقه حفظ کنید. بعد برای 5 دقیقه دیگر به سرعت ابتدایی‌تان در مرحله گرم‌شدن بازگردید.
  • همیشه کفش‌‌هایی مقاوم که حمایت مناسبی از قوس کف‌‌پایی و پاشنه انجام دهند، ‌بپوشید.
  • هنگامی که پیاده‌روی می‌کنید، به یاد داشته باشید که دست‌های‌تان را هم نوسان دهید.
  • هنگام پیاده روی پنجه‌های‌تان را مستقیم به جلو بگذارید.
  • شکم‌ را صاف کنید، پشت‌ را صاف نگهدارید، و هنگام پیاده روی سر را بالا نگهدارید.
  • با قدم‌های بلند پیاده‌‌روی کنید، اما در حدی که برایتان ناراحت‌کننده نباشد.
تفکر پیرامون مسایل جنسی با عطسه در ارتباط است!
عطسه کردن در زمانیکه مبتلا به سرماخوردگی شده اید امری طبیعی است و یا زمانی که حس بویایی شما به گونه ای تحریک شود. اما پزشکان انگلیسی معتقدند که زمانی که فرد در حال تفکر جنسی است و یا در وضعیت اوج لذت جنسی است نیزعطسه می کند.
به گزارش گروه ترجمه سلامت نیوز،دکتر محمود بوتا جراح گوش و حلق و بینی در انگلستان می نویسد که یکی از همکاران وی بیماری داشته که مدعی بوده به محض داشتن تفکر جنسی و *** دچار عطسه غیر قابل کنترل می شده است. این مرد میانسال هیچ علائم دیگری در این رابطه نداشته است. با توجه به این ادعا دکتر بوتا و همکارانش تصمیم به انجام تحقیقی در این رابطه می گیرند.
طبق تحقیقات این گروه عده ای از جامعه مورد تحقیق دقیقا چنین حالتی را معترف شدند. سال ها قبل در قرن 19 نیز گزارش شده بود، اما دلیل معتبری برای این پدیده وجود نداشت.هم اکنون نیز تحقیقات دکتر بوتا دلیل واقعی این امر را مشخص نکرده ولی بعضی محققان معتقدند که شاید تفکر و یا لذت جنسی سیستم عصبی نیمه خودآگاه فرد را تحریک می کند که نتیجه آن عطسه می باشد.

تأثیر رنگ چشم بر شخصیت و دید انسان

محققان آمریکایی به اسرار جدیدی در مورد تأثیر رنگ چشم بر شخصیت و دید انسان دست یافته‌اند. یکی از باورهایی که در مورد رنگ چشم وجود دارد، تأثیر آن در محافظت چشم از نور خورشید است. به این ترتیب افرادی که چشمانشان دارای رنگ‌دانه‌های کم رنگ‌تری است، در مقابل تابش نور خورشید حساس‌تر هستند. همین حساسیت می‌تواند باعث ایجاد بیماری‌هایی نظیر AMD شود با این حال دلیل علمی برای اثبات فرضیه‌هایی در مورد باهوش‌تر بودن افراد با چشم تیره وجود ندارد ولی دانشمندان آمریکایی تئوری نسبتاً خوبی در مورد بالا بودن واکنش افراد با چشمان تیره دارند.
دانشمندان با مطالعه فعالیت‌هایی مثل پرتاب توپ، ضربه زدن به توپ و ورزش مشت‌زنی دریافتند که افرادی که چشمان تیره‌تری دارند در این دسته فعالیت‌ها موفق‌ترند و در مقابل ورزشکارانی که چشمان روشن دارند، در حرکت‌های آرام مانند گلف یا بولینگ قدرت دارند.
تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه