امروز دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 http://behdasht.cloob24.com
0
بر اساس تحقیقات مختلف شروع و پیشرفت اختلالات قلبی تحت تاثیر عوامل روانی است و از سوی دیگر ذهن یک بیمار قلبی نیر متاثر از نگرانی‌های مربوط به بیماری قلبی و درمان آن می‌باشد.

بر پایه مقاله تحقیقی که توسط دکتر "یوسف سمنانی" از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در همایش سالیانه انجمن علمی روانپزشکان ایران ارایه شد، نقش استرس به روی کارکرد قلب کاملا شناخته شده است.

به اینصورت که استرس باعث حرکات غیرطبیعی جداره قلب شده و از سویی دیگر روند آترواسکلروز را تشدید می‌کنند.

بر اساس این تحقیق بیماران با سابقه افسردگی ‪ 4‬تا‪ 5‬برابر سایر بیماران به دنبال انفارکتوس میوکارد به سمت مرگ می‌روند بطوریکه به عنوان یک عامل مستقل در بیماری‌های عروق کرونر قلب در هر دو جنس می‌باشد.

از سویی دیگر ریسک فاکتورهای بیماران قلبی مثل افزایش وزن،عادات نامناسب مصرف غذا،ورزش نکردن و سوء مصرف مواد،سیگار و الکل در اختلالات روانپزشکی مثل اختلالات شخصیت،اختلات خلقی،اختلالات خوردن بیشتر دیده می‌شود.

بخش‌های مراقبت ویژه بیماران قلبی (‪ (icu,ccu‬نیز در تشدید علایم روانپزشکی بیماران بصورت افسردگی و دیلیریوم موثر است.از سوی دیگر بیماران بدنبال عمل جراحی قلبی دچار افسردگی و اختلالات شناختی می‌شوند.

داروهایی که بیماران قلبی مصرف می‌کنند می‌تواند منجر به عوارض روانپزشکی مختلفی شود.بطوریکه داروهای ضد آریتمی و بلوک‌کننده کلسیم باعث باعث افسردگی و گیجی شده و داروهای بتابلوکر افسردگی،کابوس شبانه و دیگوکسین افسردگی،توهم و دلیریوم ایجاد می‌کنند.

همچنین داروهای روانپزشکی می‌توانند عوارض قلبی داشته باشند.تداخل اثر داروهای قلبی و روانپزشکی باید مورد توجه قرار گیرد.

نتایج این مقاله تحقیقی که توسط دکتر "یوسف سمنانی" عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی انجام شد در همایش سالیانه انجمن علمی روانپزشکان ایران ارایه شد.
تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه