امروز یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 http://behdasht.cloob24.com
0
تکنیک های دفع استرس:

شنا کردن، آبی برآتش استرس:

بـرای دفع استـرس مـراجعه به استخـر وشنا کـردن بسیار مفید است. شناکـردن مـوجب تـرشح هـورمون اندروفین (هورمون ضداسترس) شده، فشار وتنش را درعضلات به کمترین مقدار خـود می رساند واحساس سبکی وآرامش زیادی به انسان دست می دهد.

ماساژ،رهایی از استرس:

ماساژعضلات باعث رهایی آنها از تنش ها وفشارهای روزانه خواهد شد. جـریان خون دربافت ها افزایش پیدامی کندو درنتیجه اکسیژن وموادغذایی بیشتری به آنها می رسد.

دویدن،دوری ازاسترس:

دردویـدن مـزایای زیادی وجـود دارد که ممکن است بابسیاری از آنها آشنا باشیـد. سلامت وشادی، متعادل شـدن وزن ونیز تناسب اندام اولین چیزی است که به نظـر می آید.

اما روانشناسان ورزشی علاوه بـراین معتقدند دویدن شخص را تکامل می بخشد وباعث دفع استرس وفشارهای روانی می شود.

دویدن باعث بالارفتن سطح اکسیژن درمغـز ودرسایر بخش های بدن می شـود. بدن شما اندروفین بیشتری آزاد کرده که موجب نیرومندی ولذت درحین سلامت خـواهد شد. این هـورمـون به گیـرنده ها ی تسـکین درد درنـورون ها متصل می شود. این گیرنده ها، شبیه گیرنده هایی هستند که داروهایی مانند مرفین و یا مواد مخدر به آن اتصال پیدا می کنند. پس از اتصال، این هـورمـون مانع انتقال پیام های درد به مغـز می شـوندونیـز فشارهای عصبی راکاهش می دهد. این هورمون مسکن طبیعی بدن است وموجب سرخوشی وخوشحالی می شود.

نورفیدبک،تکنیکی جدید برای درمان و مقابله با استرس:

نورفید بک روش غیر دارویی ومؤثر در درمان اختلالات عملکردی مغـز و نیز ارتقای عملکـردهای مثبت آن است. دراین روش امواج مغزی با استفاده از دستگاه نورفیدبک بـر روی یک صفحه ی نمایشگـر نشان داده می شـود وفـرد می تواند امواج مغزی خود رامشاهده کند.

یک دوره کامل درمان یا ارتقاءعملکرد مغز وفعالیتهای ذهنی بین30تا40جلسه طـول می کشد اما فـرد می تـواند ازهمان هفته های نخست بهبـود وضعیت رادرک کند. محـاسن این روش نسبت به روش های دارویی بی ضـرر بـودن آن بـرای محیط بیـوشیمیایی مغـز است. نـورفید بک تنها از بـررسی امواج دلتا، تتـا، آلفا وبتا که از مغـز ساطع می شود بـرای عملکرد بهتر مغز بهره می برد.
پژوهش های متخصصین مغز واعصاب ثابت کرده است امواج تتا امواجی هستند که با کارایی بالاتر وافـزایش خلاقیت امواج بتا به قدرت تمرکز ودیگر فعالیتها های شناختی وامواج آلفا با آرامش وامواج دلتا باخواب عمیق وافـزایش عملکـرد سیستم ایمنی بدن مرتبط هستند.نور فید بک در درمان اختلالاتی مانند اضطراب، استرس، تشویش ونگرانی وهمچنین اختلالات خواب کاربرد دارد.

10 توصیه برای مقابله با استرس:
1- خواب خوب وکافی داشته باشید.
2- همواره خودتان را یک برنده ببینید.
3- برنامه ریزی داشته باشید.
4- «نه» گفتن راتمرین کنید،لازم نیست به تمام درخواست های دیگران پاسخ مثبت بدهیم.
5- از نشست وبرخاست با انسانهای منفی، نا امید وبدبین دوری کنید.
6- نیازهایتان را از قبل پیش بینی کنید.
7- ارتباطات خود را توسعه دهید.
8- کارهای بزرگ رابه اجزای کوچک ترتقسیم کنید وسپس هریک راجداگانه انجام دهید.
9- نگاهتان رانسبت به مشکلات تغییر دهید وبه آنها به چشم یک فرصت برای پیشرفت بنگرید.
10- از بی نظمی بپرهیزید.

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه